Doe mee

GroenLinks Dronten is een kleine, maar active afdeling met ongeveer 40 leden. Enkele daarvan zijn actief op allerlei terrein; in een fractie, een bestuur, met campagnes of anderszins. Heb jij zin en tijd om mee te doen? Je bent welkom en meedoen kan op veel manieren.

Tweede Kamer-campagne 2017 GroenLinks Dronten

Ben jij ons nieuwe gemeenteraadslid?

Volgend jaar maart zijn de gemeenteraadsverkiezingen. GroenLinks Dronten roept geïnteresseerde kandidaten op zich voor 20 september aan te melden bij de kandidatencommissie. De kandidatencommissie is op zoek naar sterke, diverse en sprankelende mensen waarmee we vol enthousiasme en vertrouwen campagne gaan voeren en die in de periode 2018-2022 een sterke gemeenteraadsfractie vormen. Kortom, een lijst met kandidaten die de GroenLinks-idealen in Dronten zo veel mogelijk gaat realiseren.

Burgerraadslid

ls je het een te grote stap vindt om gelijk raadslid te worden, dan kun je er ook voor kiezen om je te melden als kandidaat Burgerraadslid. Voor één kandidaat kan dit zelfs een kans zijn om al direct te beginnen, want we hebben op dit moment een vacature voor een Burgerraadslid in onze fractie. Burgerraadslid zijn niet verkozen leden van een raadscommissie, die de raadsleden ondersteunen door in de raadscommissies een deel van de behandeling van de stukken te doen.

Meer weten of aanmelden?

Neem contact op via: kandidaat@groenlinksdronten.nl

De kandidaten voor de lijst worden geselecteerd door een kandidatencommissie. Die bestaat uit Daniëlle Banis, Riet van der Wee, Irma van der Sloot en als voorzitter Cebus Korteweg. De commissie brengt advies uit aan het bestuur, waarna de Algemene ledenvergadering in november de lijst vaststelt.

Steun GroenLinks

Draag je GroenLinks een warm hart toe? Steun ons dan! Dat kan over verschillende manieren en daar zijn we erg blij mee!

Ik steun!