Nieuws over iedereen

GroenLinks, PvdA en SP maken zich grote zorgen om arbeidsmigranten

Dronten lijkt wel het epicentrum van misstanden te worden. Een aanhoudende stroom van negatieve berichtgeving over werkomstandigheden en huisvesting van arbeidsmigranten in de gemeente Dronten is reden geweest voor de drie fractievoorzitters van GroenLinks, PvdA en de SP van de lokale afdelingen om gezamenlijk vragen te stellen aan het college van burgemeester en wethouders.

Vragen over afwijken welstand gemeentehuis

GroenLinks heeft vragen gesteld over het besluit van de gemeente om het negatieve advies van de Welstandcommissie en de Monumentencommissie, over een aanpassing van het gemeentehuis, naast zich neer te leggen en zichzelf de vergunning tot aanpassing van het gemeentehuis te verlenen. Naar onze opvatting moet je daar als gemeente heel voorzichtig mee zijn.

Schaalsprong voor Dronten

Hollandse Vaart en Watergraaf in Dronten

De Rijksoverheid wil 100.000 woningen bouwen in Flevoland om de woningnood te bestrijden. Daarbij wordt behalve naar Almere en Lelystad ook nadrukkelijk gekeken 'rondom Dronten'. De gemeenteraad is gevraagd denkrichtingen en voorwaarden mee te geven voor deze mogelijke groei. Wat GroenLinks betreft groeien we door. Maar maximaal tot 65.000 inwoners. Daarmee neemt de gemeente 9000 woningen van de bouwopgave voor haar rekening.