Nieuws over Danieke van Baal

Zonder echte varianten geen steun voor krediet verbouw

Het gemeentehuis van Dronten is toe aan een verbouwing. Een duurzame renovatie, een gemeentehuis dat klaar is voor de toekomst, daar kon GroenLinks zich in november 2018 al in vinden. Maar zonder echte uitvoeringsvarianten te hebben gezien kan GroenLinks geen steun geven aan het gevraagde investeringskrediet voor deze verbouwing.

Raad krijgt financiële keuzes bij verbouwing gemeentehuis

‘We hebben moeite met het ontbreken van keuzemomenten, scenario’s en alternatieven. Nu lijkt ons niets te resten dan tekenen bij het kruisje. En dat zijn we niet van plan,’ zei Danieke van Baal over het voorstel voor de verbouwing van het gemeentehuis. Het was de opmaat naar een tussenvoorstel dat uiteindelijk omarmd werd door gemeenteraad en college. Het resultaat: de raad krijgt over drie maanden financiële keuzes voorgelegd.

Het zoemt in het Hanzekwartier

Over een paar jaar moet het zoemen van drukte aan de Havenkade door de ontwikkeling van het Hanzekwartier. Tot die tijd ziet GroenLinks op die plek graag de bijen zoemen. Daarom hebben we tijdens de landelijke zaaidag voor bijen en vlinders de stoute schoenen aangetrokken en een kleurrijke bloemen oase gezaaid op dit braakliggende stuk grond.

Blog: De nacht is er klaar voor

Schemering op Roggebotstaete

Het blijft een van de mooiste natuurverschijnselen: een heldere sterrenhemel. Zodra het daglicht vervaagt, is de nacht er klaar voor. Maar wat eens zo gewoon was, je deur uit lopen en oog in oog staan met het universum, is nu een zeldzame ervaring. Hele generaties kinderen groeien op zonder ooit de Melkweg te zien.

GroenLinks wil aandacht voor álle lichtschakelaars

De Meerpaal

Wat GroenLinks betreft worden de plannen voor bewust verlichten niet beperkt tot de openbare ruimte. Burgerraadslid Danieke van Baal vroeg de wethouder extra aandacht voor de lichtschakelaars waar de gemeente niet zélf aan kan draaien. ‘Want het wordt pas weer donker als we allemaal het licht dimmen,’ zei ze tijdens de behandeling van de gemeentelijke plannen over licht.

Danieke van Baal nieuw burgerraadslid

Danieke van Baal

Komende raadsvergadering zal Danieke van Baal worden beëdigd als burgerraadslid voor GroenLinks. Fractievoorzitter Paul Vermast is verheugd met de voordracht: "Met de komst van Danieke krijgen we er weer een talentvol burgerraadslid bij en zijn we als fractie weer op sterkte. Ik kijk uit naar de samenwerking".