Nieuws over Danieke van Baal

Het zoemt in het Hanzekwartier

Over een paar jaar moet het zoemen van drukte aan de Havenkade door de ontwikkeling van het Hanzekwartier. Tot die tijd ziet GroenLinks op die plek graag de bijen zoemen. Daarom hebben we tijdens de landelijke zaaidag voor bijen en vlinders de stoute schoenen aangetrokken en een kleurrijke bloemen oase gezaaid op dit braakliggende stuk grond.

Blog: De nacht is er klaar voor

Schemering op Roggebotstaete

Het blijft een van de mooiste natuurverschijnselen: een heldere sterrenhemel. Zodra het daglicht vervaagt, is de nacht er klaar voor. Maar wat eens zo gewoon was, je deur uit lopen en oog in oog staan met het universum, is nu een zeldzame ervaring. Hele generaties kinderen groeien op zonder ooit de Melkweg te zien.

GroenLinks wil aandacht voor álle lichtschakelaars

De Meerpaal

Wat GroenLinks betreft worden de plannen voor bewust verlichten niet beperkt tot de openbare ruimte. Burgerraadslid Danieke van Baal vroeg de wethouder extra aandacht voor de lichtschakelaars waar de gemeente niet zélf aan kan draaien. ‘Want het wordt pas weer donker als we allemaal het licht dimmen,’ zei ze tijdens de behandeling van de gemeentelijke plannen over licht.

Danieke van Baal nieuw burgerraadslid

Danieke van Baal

Komende raadsvergadering zal Danieke van Baal worden beëdigd als burgerraadslid voor GroenLinks. Fractievoorzitter Paul Vermast is verheugd met de voordracht: "Met de komst van Danieke krijgen we er weer een talentvol burgerraadslid bij en zijn we als fractie weer op sterkte. Ik kijk uit naar de samenwerking".