Nieuws over Paul Vermast

Wankele coalitie van start gegaan

Vlag van de gemeente Dronten

Gisteravond heeft de raad gesproken over het coalitie akkoord en zijn nieuwe wethouders benoemd. GroenLinks vind dat deze wankele coalitie een zware verantwoordelijkheid op de schouder laadt. We zijn blij met een akkoord op hoofdlijnen, maar ook zeer benieuwd naar de invulling die daar in de praktijk aan zal worden gegeven.

Coalitievorming op te wankele basis

Vlag van de gemeente Dronten

VVD, Leefbaar Dronten en ChristenUnie gaan een nieuwe coalitie vormen. Dat is de uitkomst van de informatie en de opdracht waarmee de formateurs gisteravond door de gemeenteraad op pad zijn gestuurd. GroenLinks is van mening dat deze coalitie van de helft +1 onvoldoende basis is voor een stabiel gemeentebestuur in de komende jaren.

Inbreng informateur 2018

Gemeentehuis Dronten

GroenLinks heeft gisteravond bij de informateur aangegeven welke duiding we geven aan de verkiezingsuitslag en welke coalitie en verdere samenwerking binnen de raad daaruit zou moeten volgen. Naar goed gebruik publiceren we hieronder een samenvatting van onze inzet.