Nieuws over Paul Vermast

Verbazing windplan truc

Duurzame samenleving Dronten

GroenLinks heeft met verbazing kennis genomen van de truc die 'Windplan Groen' uithaalt om de stikstof uitstoot voor de bouw van het windpark te compenseren. Tijdelijk 20.000 eenden gaan houden om straks te zeggen dat je uitstoot compenseert is in onze ogen de wereld op zijn kop.

Extra studentenhuisvesting is goede zaak

Vlag van de gemeente Dronten

GroenLinks is tevreden met het voornemen van de Aeres Hogeschool om 250 studentenkamers op het eigen terrein te gaan realiseren. Dat is een eerste goede stap om te komen tot vermindering van overlast in de wijken.

Journalisten moeten aangifte kunnen doen van bedreiging

Poilitie

GroenLinks dringt er, na berichtgeving in de Volkskrant, op aan dat journalisten die tijdens hun werk worden bedreigd daarvan aangifte kunnen doen bij de politie. De Volkskrant beschrijft het verhaal van vier journalisten van Omroep Flevoland die na bedreiging bij de politie enkel een ‘melding’ konden doen. Wij willen weten of burgemeester Bakker deze geluiden herkent en of ze bereid is bij de politie er op aan te dringen aangifte altijd mogelijk te maken.